[gilug.org] "Install Party" a Girona - Proposta d'activitats

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2005-05-06 06:39:46 UTC

A Dijous 05 Maig 2005 19:36, Xavier Diume i Felip va escriure:
[...]
> A jutjar pel titol del fil de conversa semblaria que aquesta vegada la cosa
> va per bon camí, però la partida ja ha estat errada. Potser no ha estat fet
> amb mala fe però la proposta de install party sembla més un intent de
> propocionar un negoci privat que altra cosa.

Totalment d'acord, fa dies que volia participar en el fil precisament per dir
això. No t'ho agafis malament Guillem, però no em sembla la manera de la qual
el gilug ha de fer les coses. En alguna altra ocasió em sembla que ja he
donat el meu punt de vista sobre la relació que, al meu entendre, ha de tenir
el gilug amb el sector privat, i bàsicament es resumeix en independència. És
a dir, si alguna empresa vol col·laborar amb el GiLUG de manera anònima i
sense ànim de lucre perfecte, però si no és així em sembla que és aprofitar
uns recursos humans i tècnics que no van destinats a això.

> Crec que la seqüència no és la correcte. El que seria més normal és que la
> llista arrivés a la conclusió que ha de fer una install party, i arribat el
> moment valorar de quins recursos es disposa i avaluar-los. Eh, i repeteixo,
> trobo molt bé que es plantegi la necessitat de promocionar GNU/Linux
> mitjançant el GILUG. Tampoc no veig que a la llista surtin massa idees, de
> fet ja no se sap ni quan es podria muntar una cosa així perquè quan no és
> per vacances és per fires, i sinó per alguna altra cosa.

Efectivament. Per exemple, el mes passat vam fer una "install" a Banyoles amb
la diferència que era un centre cívic i que per tant era una obra social.
Col·laborar com a gilug amb events empresarials no deixa de ser treballar
gratis, ja que no ho oblidem, les empreses estan destinades a obtenir el
màxim benefici, no pas "a fer un món millor" (encara que alguna hi
contribueixi com a efecte secundari). Si una empresa necessita mà d'obra que
la pagui, ja que fer la feina gratis ens perjudica a nosaltres (als
professionals que ens volem guanyar la vida amb el programari lliure).

> Crec que si es vol fer, de veritat, una acte de promoció del GILUG només
> cal posar data i treballar, que si es fa ben fet ja vindrà qui hagi de
> venir. Que això és una altra qüestió. Si es fa per autosatisfacció nostre o
> per qui encara no el coneix. Amb això vull dir que precisament les fires de
> Girona són una bona plataforma. La gent no està passejant, de festa per
> barraques, o a les atraccions les 24h dels 10 dies que duren. A més es pot
> aprofitar l'afluència de gent .

Per mi també és bona època per Fires.

> O potser veure que no es té molta capacitat, veure elq ue s'ha tardat a
> tenir els papers, o el que costa trobar-se tothom, o prou gent. Potser es
> podria replantejar i pensar en un altre nivell. La Generalitat ha tret uns
> ajuts a projectes desenvolupats en programari lliure (bàsicament projectes
> de final de carrera i coses per l'estil), però també a projectes de
> traducció que serveixin per extendre l'us de la llengua catalana.
> [http://www10.gencat.net/dursi/generados/catala/universitats/convocatoriaba
>pc/1321_19_8041.html]
>
> I si es mira per aquí?

Home, i tenint en compte que el GiLUG és una organització sense ànim de
lucre... què en faríem de 100.000 euros? ;);)

> No soc precisament qui més té a dir. Però segur que a la llista i ha altra
> gent que pensa el mateix.

En fi, jo estic bastant d'acord amb el que dius: em sembla una bona
iniciativa, però mal plantejada.

Salut
--
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg