[gilug.org] DRM a ubuntu

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2005-05-02 17:46:09 UTC

A Dissabte 30 Abril 2005 14:36, Xevi va escriure:
> Bones,
>
> Fa poc m'he posat l'ubuntu (de fet Kubuntu) i algunes aplicacions
> gràfiques em fallen. Per exemple, l'OpenOffice em diu:
>
> :~$ oowriter
> libGL error: open DRM failed (L'operació no és permesa)
> libGL error: reverting to (slow) indirect rendering
> Violació de segment
>
>  Algú sap com solucionar el problema de DRM? ... estic gairebé segur que
> si no hi fos, no hi hauria la violació de segment.

Pots comentar la línia del /etc/X11/xorg.conf (o XF86Config-4 segons la versió
d'ubuntu que tinguis):
Load    "glx"
Però amb això el que passarà és que no tindràs acceleració 3d.

El millor seria mirar quin és el problema i solucionar-lo. Pots mirar als logs
de /var/log/Xorg.0.log (o el que sigui), pots fer un strace oowriter (o
millor una aplicació més petita ;), també pots mirar (lspci) quina tarja de
video tens i assegurar-te que al fitxer /etc/X11/xorg.conf  hi ha el driver
que toca...  etc etc etc

I ara que veig això de "l'operació no és permesa"... no serà un tema de
permisos perquè et falten les línies:
Section "DRI"
        Mode    0666
EndSection
al fitxer /etc/X11/xorg.conf, no? ;)

Salut!
--
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg