[gilug.org] sobre eMule

David Riera riera_david terra es
2005-03-14 10:14:53 UTC

Hola bon dia,

A criteri meu:  l'emule i l'amule son clients, només de la xarxa donkey,
n'hi ha molts mes clients de p2p com poden ser bittorrent, napster,
gnutella... L'mldonkey permet fer de client de la majoria de clients p2p
i a la vegada, per tant d'aquí que sigui millor que l'emule. A part
funciona client servidor, hi ha un programa servidor que executes i que
ho fa tot i un client que permet interactuar amb el servidor quan ho
necessitis, per exemple quan vulguis veure l'estar de les descarregues.
Això permet que si tens el servidor corrent en una màquina pots també
interactuar amb el servidor de forma remota, be sigui executant el
client o be amb la interfície web que porta de serie.

No es necessari que et preocupis d'aquest tema, quan varem fer-te la
instal·lació del PC ja varem deixar l'mldonkey instal·lat, defet crec
que t'ho vaig comentar i tot com havies de fer per utilitzar-lo. Tens
les icones a l'escriptori, tan del servidor com del client.

De totes maneres, si no tens aquestes icones a l'escritori, per el que
pugui ser, crea-les de nou. Com que utilitzes l'escriptori KDE, fes clic
sobre l'escriptori amb el boto dret del ratolí tria les opcions "crear"
i llavors  "Enllaç a aplicació" els paràmetres que has de posar son:

-Per el servidor la comanda a executar es "mlnet" i la ruta que has de
posar com a directori de treball es: "/home/usuari/.mldonkey/"
evidentment usuari es el teu nom de usuari. Marca també la casella que
posa executar a terminal, així quan obris el servidor se t'obrirà una
terminal amb la informació sobre el servidor i quan tanquis la terminal
se't tancara el servidor que s'hi està executant (això es important).

-Per el que fa al client, una opció es emprar el kmldonkey, que està en
els cd's de la Suse, be en el teu cas el DVD ja que es una màquina de
64bits, es pot instal·lar des del “yast”, a mi no m'agrada gens per el
que no ho faria, l'altre opció es emprar el propi que porta l'mldonkey,
a mi m'agrada molt més aquest. Fes un nou "enllaç a l'aplicació" i la
comanda a executar es: "mlgui". Nota: la primera vegada que s'executa el
programa el que pot passar es que facis una busqueda  o que miris els
servidor s connectats etc. i no et surti res, no es res greu, s'ha de
triar el tipus de lletra que vols per el client, això es fa fent clic
sobre el boto "settings" allà en algun lloc hi ha una pestanya que posa
"fonts", tries el tipus de lletra i el tamany i llestos.

Perquè no et surti la icona de l'aplicació fent pampallugues quan
executes aquests enllaços, pots des selecciones la opció Habilita la
confirmació  d'engegada, a propietats avançades quan crees l'enllaç.

Per ultim el directori de descarregues serà
"/home/usuari/.mldonkey/incoming" en el teu cas també tens un enllaç
simbòlic al teu home que et porta directament en aquesta carpeta, es diu
Downloads si tampoc el tens el pots crear des de una consola fent: ln
-s ./mldonkey/incoming nomquevulguisperlenllaç

Si tens algun dubte, només ho has de dir.
Salut!

El ds 12 de 03 del 2005 a les 09:55 +0100, en/na Lourdes Mallorquí i
Dani Fossas va escriure: