[gilug.org] L'Ajuntament de Banyoles vol funcionar amb programari lliure

xaman xamanvirtual wanadoo es
2005-01-12 22:42:30 UTC

Hola
Com que sóc de Banyoles i pertanyo a Gilug, crec que la notícia m'afecta molt
directament, per tant m'agradaria posar el meu gra de sorra,
Proposo el següent (cadascú que digui la seva):

- En primer lloc parlar directament cara a cara amb la Conselleria de
Comunicació, o amb l'alcalde si convé, per tal de plantejar els nostres
propòsits.
- No estaria més de fer una xerrada a porta tancada amb consellers i
funcionaris per tal d'explicar el tema que ens ocupa. Creieu-me, és molt
necessari aquest pas previ: l'ignorància informàtica és molt gran en el
sector polític (ho sé de bona tinta). Últimament hi ha una mena de moda a
sortir a la foto del programari lliure, però en el fons no tenen ni punyetera
idea del que parlem i el que suposa l'emigració a aquest tipus de soft (pros
i contres).
- Donar una opció ÚTIL i senzilla  a les necessitats de l'administració (des
de paquets d'ofimàtica, navegadors, etc). Alterta que les administracions
tenen els seus propis programes i s'han d'enviar fitxers d'intercanvi entre
institucions.
- Plantejar donar cursets o xerrades de GNU/Linux amb el  suport de
l'Ajuntament  per a TOTS els públics (jubilats i nens inclosos). Una mena d'
"Apendre informàtica amb eines lliures". (Oblidar-se, de moment, de
servidors, kernels i Debians...)

-  Repartiment de CD's. de distros , tríptics o el que convingui, amb
subvenció de l'ajuntament. (ja que s'han compromès...que paguin els CDs i la
impressió)
- Un altra tema que m'afecta és el de Ràdio Banyoles (en sóc col.laborador).
Com que és una emissora municipal també es podria veure afectada per la
notícia. Podriem fer també una proposta per audio i streaming. Aqui potser
una Demudi ens convindria.
- Exigir que es tornin a posar ordinadors amb GNU/Linux al Telestany
http://www.plaestany.org/telestany/
- En fi, i tot el que vagi sorgint.
No em costa res agafar el telèfon i trucar a qui sigui perquè ens escolti
Però abans hauriem de posar-nos d'acord amb els punts que podem oferir i que
no passi com  les firmes !!!!

Salutacions,

Xavi de Palau

A Dimecres 12 Gener 2005 20:29, Oriol Pellicer i Sabrià va escriure: