[gilug.org] L'Ajuntament de Banyoles vol funcionar amb programari lliure

Eduard Carreras i Nadal eduard redlabel org
2005-01-12 19:54:22 UTC

Oriol Pellicer i Sabrià va dir:
> Hola a tots,
>
> fa uns dies es va rebre un certificat a la Màquia dirigit al GiLUG
uix :|
> procedent
> de l'Ajuntament de Banyoles, em van avisar a mi i el vaig anar a buscar a
> correus. La carta en qüestió és una "moció sobre l'ús del programari
> lliure i
> programari en català a l'Ajuntament i a les Administracions Públiques",
> aprovada per unanimitat al Ple de l'Ajuntament de Banyoles a finals del
> 2004.

ahh :)

> [...]
> ara
> el GNU/Linux i per al respecte dels estàndards en temes com la navegació,
> la
> documentació oficial, etc. etc. Estic convençut que els sistemes operatius
> les aplicacions lliures desbancaran els sistemes privatius el dia que les
> administracions públiques deixin d'obligar als ciutadans a utilitzar
> programari privatiu. I en aquest sentit, els banyolins han fet una passa
> molt
> important i molt decidida, per la qual cosa crec que els hem de recolzar

[...]

> El que no sé és si nosaltres a nivell de GiLUG hem de fer alguna cosa
> respecte
> a aquest acord de l'Ajuntament de Banyoles, de quina manera ho hem de fer,
> etc. o sigui que aniria bé que la gent opinés sobre el tema :)

Doncs sí, crec que com a GiLUG es podria fer alguna cosa.
Una xerrada explicant què és el software lliure i les llibertats que
aporta a la _societat_.
Programari lliure que pot suplentar al propietari.
Distribucións de liveCDs.
Deixar informació a l'Ajuntament per la gent interessada de banyoles.

Va fem una mica de llista :)

Salut!

--
Eduard Carreras i Nadal <>