[gilug.org] L'Ajuntament de Banyoles vol funcionar amb programari lliure

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2005-01-12 19:29:09 UTC

Hola a tots,

fa uns dies es va rebre un certificat a la Màquia dirigit al GiLUG procedent
de l'Ajuntament de Banyoles, em van avisar a mi i el vaig anar a buscar a
correus. La carta en qüestió és una "moció sobre l'ús del programari lliure i
programari en català a l'Ajuntament i a les Administracions Públiques",
aprovada per unanimitat al Ple de l'Ajuntament de Banyoles a finals del 2004.

Entre els acords presos, hi ha bàsicament el promocionar el programari lliure
i en català i la migració cap a sistemes oberts. També es demana l'adhesió
d'altres organismes, entre ells el GiLUG.

Això crec que és una passa molt important per a l'adopció de sistemes com ara
el GNU/Linux i per al respecte dels estàndards en temes com la navegació, la
documentació oficial, etc. etc. Estic convençut que els sistemes operatius i
les aplicacions lliures desbancaran els sistemes privatius el dia que les
administracions públiques deixin d'obligar als ciutadans a utilitzar
programari privatiu. I en aquest sentit, els banyolins han fet una passa molt
important i molt decidida, per la qual cosa crec que els hem de recolzar de
la manera que puguem.

A part d'això, he escanejat el document (3 pàgines), però no trobo la manera
de penjar-lo a sourceforge (el que sàpiga com fer-ho o que tingui espai a un
altre lloc que m'ho digui en privat, són 1Mb en total).

El que no sé és si nosaltres a nivell de GiLUG hem de fer alguna cosa respecte
a aquest acord de l'Ajuntament de Banyoles, de quina manera ho hem de fer,
etc. o sigui que aniria bé que la gent opinés sobre el tema :)

salut!

--
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg