[gilug.org] disculpes i aclariments

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2005-02-21 09:02:04 UTC

A Diumenge 20 Febrer 2005 11:17, Lourdes Mallorqui i Dani Fossas va escriure:
> Hola, de nou.

Bones Dani,

> Sembla que des que sóc a la llista hi ha poc moviment.

Si, va a èpoques.

> Millor. Perdoneu, però el problema de la impressora ja l'he solucionat.
> No m'ha calgut saber informàtica, només fer servir el sentit comú i llegir
> tranquilament el que em diu l'ordinador.
> Si.

Ok.

> Algun altre problema sembla que també s'ha solucionat.
> D'altra banda us demano de nou si és correcte tocar altres temes dins d'un
> fil de conversa o simplement es trenca i es pot continuar en qualsevol
> moment. També vull que em dieu si és correcte que em pugui comunicar a
> nivell particular amb algun membre de la llista al qual només conegui per
> referència de la pròpia llista.

Pel que fa als fils de conversa, és convenient no trencar-los, ja que molta
gent els té ordenats en arbre i si es continua un tema en un fil nou o bé es
comença un tema nou en el mateix fil no és pràctic.
I sobre enviar mails a algú en concret suposo que depèn de cadascú, i del que
li diguis... xD

> [...]
> hi tinc plugins d'instruments (?), o sigui, jo diria que no hi tinc sons.
> El propi programa em demana el ...Xsynth (xsynth-dssi-0) el qual no està
> disponible dins els paquets. Sí que hi ha 'dssi' i 'fluidsynth dssi' (no
> instal·lats) i a htttp://www.ibiblio.org/pub/linux/apps/sound/misc/ he
> trobat alguna cosa però no sé com ho hauria de fer si me'ls vull
> instal·lar. Si vull instal·lar-me els esmentats 'dssi' i 'fluidsynth dssi'
> l'ordinador em demana introduir el DVD 1, i em dóna un error, i si volgués
> baixar-me l'xsynth no sé com ho haig de fer per instal·lar-me'l.

Com diu l'Agus, per anar bé has d'instal·lar rpms, que són els paquets que
utilitza la SuSE (per instal·lar-los fas rpm -ivh nom_paquet.rpm des d'una
consola o bé li fas un clic des del konqueror). Si vols instal·lar paquets
des de les fonts com els que hi ha a la url que has passat, normalment has
de descomprimir-los (per exemple tar zxvf nom_paquet.tar.gz o clic des del
konqueror) i llavors compilar-lo i instal·lar-lo (normalment ./configure ,
llavors make i finalment make install), però no t'ho recomano, ja que
d'aquesta manera no els tens a la base de dades de paquets instal·lats i és
molt més complicat de mantenir ja que ho has de fer a mà.
I hi ha llocs on hi ha paquets ja preparats per suse. El millor per mi:
http://packman.links2linux.de/
Abans de res, però, assegura't que el paquet que busques no és al DVD, ja que
si hi és millor que instal·lis el que ve amb la SuSE. Uep, sembla que si que
hi és: http://www.novell.com/products/linuxpackages/professional/dssi.html
Passa l'error que et dóna.

> Bé ja em direu alguna cosa,
> me'n vaig a votar
> no

Doncs com diuen per allà, "pues va a ser que si" :-/

salut!

--
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg