[gilug.org] Bé , ja hi sóm

Albert albert indymedia org
2005-02-13 13:20:50 UTC

El sáb, 12-02-2005 a las 21:13, lourdes mallorqui i escribió:
> Hola a tots/totes. Sóc nou en això i en l'ordinador, i en linux i ...

Benvingut!

> 2-He enviat unes fotos que em "pesen" molt (es diu així, oi?) per correu
> electrònic a un compte de hotmail i m'ho ha tornat cada vegada que ho he
> intentat. Em diu que el missatge és "larger than the current system limit" o
> que el maibox és ple. És normal que em succeeixi això?. Ho probo d'aquí a uns
> dies?

Quan et diu "larger than the current system limit" vol dir que hotmail
limita el tamany (o pes :) dels missatges d'entrada. Apart d'això,
hotmail normalment té un límit molt baix, i s'emplena ràpid.

contra el primer que pots fer, és enviar en e-mails diferents, i contra
lo segon, que es faci una adreça de gmail

> Una altra cosa, com puc reduir el pes/mida de les fotos de manera ràpida sense
> comprimir-les? (és que encara no en sé).

Les fotos es comprimeixen més que perquè baixi molt el tamany, perquè a
l'hora d'enviarles només s'hagi d'adjuntar un arxiu, i no totes les
fotos per separat. De fet, les imatges en jpeg ja estàn comprimides, o
sigui que el ratio que aconsegueixes comprimint en targz o zip és molt
petit.

comprimir el directory fotos/ a l'arxiu fotos.tar.gz :

tar zxvf fotos.tar.gz fotos/

llavors el que es fa per reduïr les fotos de pes és fer-les més petites.
Es pot fer automàticament amb un petit script:

entres el directori i crees un arxiu amb aixo:

for i in *.jpg
do
  convert -resize 400 $i small_$i
done

llavors el grabes i fas chmod u+x nom_de_lscript

i finalment per executar-lo  ./nom_de_lscript

això et reduïrà totes les images del directori amb altura 400 px i amb
el nom small_nomdelafoto

Albert