[gilug.org] Restaurar GRUB

Marc Torres sarinyo gmail com
2005-04-05 21:54:08 UTC

Hola, tinc un PC amb unes quantes particions i uns quants sistemes
operatius. Per motius que no venen al cas, l'últim SO que vaig posar
era una red-hat 7.3. El que vull però és recuperar el grub (en el MBR
del hda), i que estigui gobernat pel debian que hi havia al principi
(/dev/hda3), tot i que abans feia anar el lilo, però així mato 2
ocells d'un tret.

Us col·loco una mica:

/dev/hda1 <--------- windows
/dev/hda2 <--------- extesa
/dev/hda3 <--------- /boot del debian
/dev/hda4 <---------- SWAP
/dev/hda5 <---------- / del debian
/dev/hda6 <---------- /boot del red hat 7.3
/dev/hda7 <---------- / del red hat 7.3

(a part hi ha el hdb)

Doncs bé, els passos que vaig seguir (més o menys, ho vaig fer el
divendres i no ho tinc molt fresc, ja que és la primera vegada que ho
vaig provar) per intentar-ho:
1> Arrencar des d'una Knoppix en mode text
2> Muntar el /dev/hda5 a /mnt/hda5, i el /dev/hda3, a /mnt/hda5/boot
3> Fer un chroot /mnt/hda5 (perquè l'script del grub-install funcioni
bé, vull dir els paths)
4> grub-install /dev/hda <--- aquí em diu que no trova el devices.map
5> Vaig fer un update-grub (per tenir el devices.map, em sembla que
era aquesta comanda, el cas és que vaig aconseguir crear el
devices.map)

(el 4 i el 5 no recordo l'odre ni si féien això o era al revés)
A la carpeta /mnt/hda5/boot, hi ha la carpeta grub on a dins hi ha el
devices.map. Vaig provar de copiar-la a /mnt/hda5/boot, però no hi va
haver sort.

Al goole, tots els enllaços que he pillat ho deixen anar com si fos la
cosa més fàcil del món, es tracta de fer això (jo potser no ho he
descrit bé, ja que ho faig de memòria, però totes les pàgines que vaig
mirar déien el mateix i és el que vaig fer) que he descrit i llestos.
Ara em sento un pèl tonto i tot... Algú em pot tirar un cable?

Gràcies.