[gilug.org] Reparticionar el Disc Dur

marc tarres wanadoo es marc tarres wanadoo es
2004-09-29 13:56:01 UTC

Hola Leo!

> Be, si vols tocar una partició, aquesta no pot
> estar muntada. Depen les particions i com les
> tinguis assignades.

OK. Tens raó. La partició que volia modificar era la de dades (la /home),
i per executar el programet no cal pas tenir-la muntada.

> No es pot instal·lar el win98 a la part final
> d'un dist dur, ha d'anar al principi, sempre.

Ui, doncs llavors fotut! La partició del principi és la "de sistema" (la
/), i aquesta sí que ha d'estar muntada per fer anar programes, no?

Pregunta_a_salt_de_mata: Que potser puc crear amb el Mandrake alguna mena
de disquet d'arranc que contingui el programa de particionar? Si és així
ho podria provar, també...

> Per que no probes abans de començar a
> carregar-te coses de fer servir el hdparm, que
> et permet configurar el hd i pot millorar
> moltíssim el rendiment.

Sí, és el que vaig fer. Vaig tocar-ho tot del dret i del revés (fins i tot
capgirant els cables IDE i intercanviant-los), i res de res. És per això
que començo a estar bastant segur que deu ser el disc dur que ha "petat"
d'alguna manera, però ho vull comprovar del cert.

Mercès!

Marc