[gilug.org] Reparticionar el Disc Dur

Leopold Palomo-Avellaneda lepalom wol es
2004-09-29 11:04:38 UTC

A Dimecres 29 Setembre 2004 12:36,  va escriure:
[...]
> [...]
> particionament que té el Mandrake Control Center. Directament no vaig
> poder, perquè la partició que volia "tocar" estava muntada, així que vaig
> arrencar des del CD1 de MDK com si volgués fer una actualització. Un cop
> reparticionat, i just quan es disposava a començar a instal·lar paquets,
> vaig avortar "a lo bruto" reiniciant l'ordinador. Fent una inspecció
> superficial, no sembla que hagi perdut dades, però sí que he vist que la
> configuració d'alguns dispositius se m'ha trastocat una mica...
>
> Pregunta#1: Vaig fer bé de particionar-ho així? Hi ha alguna manera menys

Be, si vols tocar una partició, aquesta no pot estar muntada. Depen les
particions i com les tinguis assignades.

> Pregunta#2: Algú ha fet mai alguna cosa semblant? Ha aconseguit fer-ho
> sense patir conseqüències desagradables (pèrdua de dades, corrupció
> massiva de disc, etc.)? Què em recomanaríeu de fer?

No es pot instal·lar el win98 a la part final d'un dist dur, ha d'anar al
principi, sempre.

Per que no probes abans de començar a carregar-te coses de fer servir el
hdparm, que et permet configurar el hd i pot millorar moltíssim el rendiment.

Leo