[gilug.org] Novato busca lider Debian

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2004-11-18 09:04:41 UTC

A Dimarts 16 Novembre 2004 18:04, Jordi Pujol va escriure:
> Hola,

Bones!

> [...]
> Pin: release o=Debian,a=testing
> Pin-Priority: 111
>
> Package: *
> Pin: release o=Debian,a=unstable
> Pin-Priority: 10
>
> Package: *
> Pin: release o=Debian
> Pin-Priority: -1
>
> per definicio interna del programa, amb "apt-get" agafem automaticament des
> de les fonts que tenen una prioritat mes gran de 100, i de les altres nomes
> quan seleccionem expressament un paquet. Tambe hem de considerar que si no
> hi ha fitxer preferences la actualizacio es fa a nivell testing.

Carai, sort que hi ha gent que es mira els manuals :-P. No m'havia ni
assabentat que existís, això del preferences...  Per cert, que potser podries
enviar una mica de resum (bàsicament això del mail) a la web per tal que
tothom ho pugui tenir a mà i tal O:-)
De tota manera, modificant el sources.list també funciona, encara que segons
el que dius potser no és "com toca"(tm). Però en el cas de l'Agus, potser és
més senzill fer els canvis al sources.list i apt-get update && apt-get
dist-upgrade -y com deia l'Eduard. Això del "preferences" no seria més per
màquines on tens versions barrejades?

> Respecte a les ordres d'actualitzacio, hem de fer tres ordres per
> actualitzar el nostre sistema a la ultima, i per aquest ordre
>
> apt-get update   # agafa les llistes dels ultims paquets disponibles en
> cada lloc
>
> apt-get upgrade   # fa la actualitzacio del sistema operatiu
>
> apt-get dist-upgrade   # fa la actualitzacio de la distribucio
>
> sobretot, no hem de fer el dist-upgrade abans de completar correctament les
> altres dues.
> es preferible fer-les per separat per poder solucionar els problemes que
> poden sortir en cada un d'ells

Això dels apt-get ja no ho veig tant clar:
- apt-get update actualitza la llista de paquets, això és imprescindible abans
de qualsevol altra cosa.
- apt-get upgrade actualitza tots els paquets del sistema però mantenint la
versió, és a dir si tenim el kernel 2.6.7 i ja ha sortit el 2.6.8, amb
l'upgrade no s'actualitzarà, només posarà la darrera versió del 2.6.7, per
exemple (si existís) la 2.6.7-2-686.
- apt-get dist-upgrade actualitza tot el sistema al màxim, canviant les
versions dels paquets i tot, en l'exemple anterior instal·laria el kernel
2.6.8-1-686. En la versió "unstable" sempre s'ha de fer aquest, és el més
lògic, ja que les versions canvien ràpidament. De tota manera, per fer un
dist-upgrade no és necessari fer abans un upgrade.

salut!

--
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg