[gilug.org] Novato busca lider Debian

Jordi Pujol jordipujol arsystel com
2004-11-16 17:04:00 UTC

Hola,

Perdoneu, pero la idea que tinc jo es diferent, en la meva distribucio ja no
posa woody o sarge, (que existien en la versio 3.0 pero varen ser canviats
des de la versio 3.1) sino stable, testing i unstable, i el procediment
d'actualitzacio es el següent:
segons el manual de l'apt-get no s'ha de modificar el sources.list sino fer un
fitxer anomenat /etc/apt/preferences, que dona un pes relatiu a cada un dels
nivells als que volem actualitzar.
De manera que en el sources.list podem posar tant els origens de les
distribucions stable, test, com unstable i tambe altres origens que tenen
paquets complementaris, el fitxer preferences ens diu de quines actualitzar.

per exemple, aquest es el meu preferences, que estableix actualitzar el
sistema a nivell testing:

Package: *
Pin: release o=Debian,a=stable
Pin-Priority: 900

Package: *
Pin: release o=Debian,a=testing
Pin-Priority: 111

Package: *
Pin: release o=Debian,a=unstable
Pin-Priority: 10

Package: *
Pin: release o=Debian
Pin-Priority: -1

per definicio interna del programa, amb "apt-get" agafem automaticament des de
les fonts que tenen una prioritat mes gran de 100, i de les altres nomes quan
seleccionem expressament un paquet. Tambe hem de considerar que si no hi ha
fitxer preferences la actualizacio es fa a nivell testing.

Respecte a les ordres d'actualitzacio, hem de fer tres ordres per actualitzar
el nostre sistema a la ultima, i per aquest ordre

apt-get update   # agafa les llistes dels ultims paquets disponibles en cada
lloc

apt-get upgrade   # fa la actualitzacio del sistema operatiu

apt-get dist-upgrade   # fa la actualitzacio de la distribucio

sobretot, no hem de fer el dist-upgrade abans de completar correctament les
altres dues.
es preferible fer-les per separat per poder solucionar els problemes que poden
sortir en cada un d'ells

Salut,
Jordi Pujol