[gilug.org] Dispositius lents

K k k udg es
2004-08-25 11:00:26 UTC

 wrote:

> Bones! (Pen)últim capítol dels meus maldecaps amb els dispositius IDE...

[...]

Hola a tots de nou... A veure, em penso que caldria donar una ullada a
un altre detall: El cable. Ha de ser d'aquests que suporten el UDMA
canyero, de 80 pins. I un altre detallet, igualment important:
Aixi com els antics cables IDE de 40 pins, eren, diguessim
totalment simetrics, es a dir, sel's pot donar la volta, endollant
el conector que hi hagi a la placa base cap al disc dur i viceversa,
els cables de 80 pins no: solen tenir el conector d'un dels extrems,
de color blau, que ha d'anar per força al conector que tambe sol
ser blau de la placa mare, si no, les unitats IDE no aniran tot
lo depressa que hagin d'anar.

Per aquest mateix motiu, tambe pot donar resultat provar a canviar
el cable per un altre...

Vagi B!

            Carles