[gilug.org] Dispositius lents

marc tarres wanadoo es marc tarres wanadoo es
2004-08-24 17:24:56 UTC

Bones! (Pen)últim capítol dels meus maldecaps amb els dispositius IDE...

 va escriure:
> Jo diria que ha de ser el disc dur, aquí et passo El meu
> script de lhdparm que tinc a la meva debian.
>
> #!/bin/sh
> hdparm -X66 -u1 -m16 -c3 -W1 /dev/hda
> (jo tinc un 500, amb un hd a de 40 giges, que si no
> recordo malament volta a 7200 r.p.m., un cdrom i una
> grabadora 8x4x32, i n'estic content del rendiment, em
> funciona igual o millor el Gnu/linux que no el Microsoft
> Windows XP.

Merci per l'informació, però ahir ho vaig estar provant, i no vaig aconseguir millorar res. A part de les que esmentes, vaig estar modificant gairebé totes les opcions de l'hdparm (inclús les que diu que són DANGEROUS :S), però no vaig aconseguir cap millora en el rendiment: sempre que copio coses del DVD o la gravadora al disc dur, ho fa a uns 1,5MB/seg, que és una autèntica misèria (i això que tinc activat el mode udma4 o udma5), i d'això n'estic segur que amb el Win98 ho feia bastant més ràpid...

 wrote:
> Si pot ser que funcioni, pero, pero ....
> Si en un port ide poses un dispositiu ATA 133 en un canal (disc dur
> marster), y un ATA 33 ó 60 en un altre (DVD slave), tots dos aniran
> a 60.
> En els antincs ho podies fer , per que el dispositius practicamente
> corrient igual de lents, pero avui no.

Mmm... crec recordar de quan em vaig comprar l'ordinador (setembre del 2001), que el disc dur és ATA-100. El DVD i la gravadora no he aconseguit esbrinar què són, ni per software, ni desmuntant-los físicament i mirant les seves etiquetes. De fet, no sabia que també tinguessin classificació ATA-XX o ATA-XXX. És el més habitual, que siguin ATA-33 o ATA-66? Si és així, llavors què és millor? Posar DVD i gravadora a l'IDE secundari i deixar el disc dur solet? (Diria que això ja vaig provar-ho quan em vaig comprar les unitats noves, i no vaig apreciar cap diferència significativa... a part que llavors la còpia directa entre DVD i gravadora anava molt més lenta, clar).

Per acabar la rallada, diré que a última hora se'm va acudir que no fós per haver canviat alguna cosa de la BIOS (també vaig tenir una època en què la vaig remenar un xic). Després de repassar totes les opcions, en vaig trobar un parell que semblava que podien tenir-hi alguna relació, però tampoc ha canviat res (no recordo quines són; suposo que això deu variar molt segons el chipset, però si algú creu que la cosa pugui venir d'aquí, copiaré a mà si cal totes les opcions de la BIOS i les envio, a veure què pot ser que falli).

Apa, merci per aguantar el meus laments, i a veure si algú em pot treure del meu entrellat. Si no, assumiré el fracàs i callaré per sempre... :P

Siau!

Marc