[gilug.org] Transit distribuit, ample de banda repartit

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-03-29 10:16:55 UTC

A Dijous, 29 de Març de 2007 12:02, Jordi Pujol va escriure:
> [...]
> eth1 -> xarxa ADSL1, 192.168.1.1/24 i el router amb IP 192.168.1.2/24
> eth2 -> xarxa ADSL2, 192.168.2.1/24 i el router amb IP 192.168.2.2/24
>
> suposant que tenim instal.lat el paquet iproute (o iproute2 segons la
> distribució)
>
> # ip route delete default
> # ip route add default  \
>     nexthop via 192.168.1.2 dev eth1 weight 100 \
>     nexthop via 192.168.2.2 dev eth2 weight 100
>
> el factor weight indica la preferencia de cada enllaç en la comunicació,
> peró en aquest cas no crec que tingui molta importància, simplement jo no

si ho feu així podreu observar que les comunicacions es reparteixen
aleatòriament a cada router, i que la velocitat màxima d'una connexió es
limita a la velocitat de l'ADSL que fa servir.
Els beneficis s'obtenen al establir connexions múltiples, perquè cada connexió
es fa amb el router que està menys ocupat, per exemple serà més ràpida la
descàrrega de pàgines Web amb múltiples imatges o quan varis usuaris
consultin la web,