[gilug.org] Transit distribuit, ample de banda repartit

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-03-29 10:02:29 UTC

A Dijous, 29 de Març de 2007 09:19, Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Hola,
>
> Algú sap si hi ha alguna manera d'aconseguir el següent?
>
> Amb 3 ordinadors i 2 sortides a internet (2x router+DSL); que els
> ordinadors utilitzin la sortida a internet que no estigui "ocupada".
>
> És a dir, que si per exemple el PC1 està utilitzant el DSL1, i el DSL2
> està sense utilitzar, en intentar navegar amb el PC2 aquest no vagi a
> sortir pel DSL1 sinó que busqui el "lliure", és a dir DSL2.
>
> Gracies

Perdoneu els que prediqueu per l'interface bonding, pero només es fa quan els
dos costats ho soporten i es configuren per a tal, per exemple es pot fer
entre una màquina Linux i un switch de gama mitjana/alta, per exemple de HP o
Cisco. La seva finalitat és la de doblar, triplicar o inclús quadriplicar la
transferencia entre els dos aparells.
si es vol fer l'interface bonding amb ADSL s'ha de disposar d'un modem/router
que el suporti, amb dos ports ADSL; dues connexions ADSL al mateix proveidor,
que a més vagin al mateix concentrador DSLAM i que el proveidor configuri
aquests dos ports com a bonding. Si algú s'hi atreveix, que ho intenti !

Buenu, no tot lo que vull fer és desmoralitzar, perquè hi ha una solució molt
més fàcil. L'enrutament amb balanç de càrrega que fa el Linux,
s'aprofiten els dos interfases, encara que no és una distribució equitativa,
sinó regulada aproximadament segons uns factors d'importància que es posen a
la configuració.

soposem una màquina connectada amb tres targes de xarxa,

eth0 -> xarxa local 192.168.3.1/24
eth1 -> xarxa ADSL1, 192.168.1.1/24 i el router amb IP 192.168.1.2/24
eth2 -> xarxa ADSL2, 192.168.2.1/24 i el router amb IP 192.168.2.2/24

suposant que tenim instal.lat el paquet iproute (o iproute2 segons la
distribució)

# ip route delete default
# ip route add default  \
    nexthop via 192.168.1.2 dev eth1 weight 100 \
    nexthop via 192.168.2.2 dev eth2 weight 100

el factor weight indica la preferencia de cada enllaç en la comunicació, peró
en aquest cas no crec que tingui molta importància, simplement jo no el
posaria, i que agafi el defecte.

Espero aportar una solucio senzilla i de fàcil realització,
Salut,

Jordi Pujol