[gilug] Sintaxi completa de iptables

Narcis Garcia informatica actiu net
2020-11-14 09:38:27 UTC

Bon dia,

Arreu trobo guies per a encaminar el trànsit de xarxa d'una manera o una
altra a través de GNU/Linux, utilitzant iptables.
Però no trobo cap manual complet amb TOTES les comandes i TOTES les
opcions del programa iptables. A cada guia em descobreixen alguna cosa
més, i no sé a què atenir-me per a triar exactament les comandes que més
em convé.

Està molt bé l'esforç que fan algun/es per a il·lustrar iptables en general:
https://phoenixnap.com/kb/iptables-tutorial-linux-firewall
...però em falta allò més concret, complet i sistemàtic (com els
llenguatges de programació).

Anant més enllà, també em costa trobar una explicació detallada del
context i implicacions de cada element, d'una manera formal i sense
dibuixos. Per exemple, quan un paquet arriba a «PREROUTING» i què
implica el seu ús a diferència de «POSTROUTING» i altres.

Algú té bones referències de iptables?
(nftables no m'interessa per ara)

Gràcies.

--