[gilug] Sintonitzador de TV

Narcis Garcia informatica actiu net
2020-08-22 15:43:05 UTC

Bona tarda,

Vull reemplaçar el televisor per un monitor amb un microordinador que
funcioni amb GNU/Linux. Ja tinc el monitor i un «Raspberry Pi 4B».

El sistema operatiu OSMC (derivat de Debian) em va convèncer prou en el
passat, però ara veig que encara no suporta la generació 4 de Raspbery
Pi, així que hi he instal·lat Rasbian (buster) com a sistema operatiu;
així de passada es pot navegar per Internet amb normalitat. També he
instal·lat l'aplicatiu «Kodi» per a millor comoditat i claredat amb els
videos, alguns canals d'Internet i perquè preveu un sintonitzador DVB
per la TDT.

Aleshores em poso a cercar per Internet el tema sintonitzadors, i trio
aquest «per major probabilitat» que sigui compatible amb el programari
lliure:
https://osmc.tv/store/product/tv-dongle/
M'arriba sense cap paper ni adreça de documentació.
Hi dono voltes i arreu veig que això se sol gestionar amb programari
servidor «PVR» i programari client PVR, i connectors pel Kodi, etc.

Ho intento amb el MythTV dels repositoris perquè em sona d'haver-lo
provat fa una dècada. Buff... tot molt sofisticat i complex, i no me'n
surto.
Ho intento amb el DVR que fa pinta de ser més senzill:
https://kodi.wiki/view/VDR
Hores i hores de proves, per fi aflora l'extensió del Kodi... però té
canals d'altres països predefinits i no cerca nous canals. No veig res.

Arreu llegeixo que els del OSMC són els que fan els controladors
(drivers) del sintonitzador; els escric i la única cosa que em responen
és que només atenen qüestions amb la distribució OSMC i, per tant, puc
retornar el producte i punt. Els he suplicat que empaquetin el
controlador per a Raspbian, i no obtinc resposta.
https://discourse.osmc.tv/t/osmc-dvb-t2-dvb-c-tv-dongle-official-system-requirements/85352/4

No sé què fer, perquè no tinc ni idea d'on comprar un sintonitzador de
TV que s'endolli per USB i funcioni directament amb Debian o Raspbian
(stable) i no m'hagi de preocupar per programes especials ni
controladors especials.
Perquè, una vegada em funcioni a mi, ho vull recomanar a altres, i la
cosa ha de ser senzilla.

Gràcies per llegir fins aquí.
Algú sap trobar una solució per aquest sintonitzador?
Algú pot recomanar un altre sintonitzador «més obert»?