[gilug] Re: SMS via internet, sense mes intermediaris

Xavier Torelló xavier torello gmail com
2019-06-18 11:37:21 UTC

Relacionat amb el que aneu comentant, fins ara feia servir el servei
"VozDigital" de Tuenti. Oferien una capa de veu i text IP sobre el número
de telèfon mòbil; enrutaven les trucades mòbils a través d'una app pròpia
(entrants i sortints), idem pels SMS.

En el meu cas era ideal, al entrar en roaming directament desactivava la
SIM, i enrutava totes les trucades per inet (a través de WIFI o 4g d'una
2na SIM del país local).

Ara fa poc que han cancel·lat el servei, i m'estic tornant a muntar un
sistema semblant emprant un modem 3g usb (dongle + openwrt / raspbx). El
"preu que pagues" es deixar la SIM sempre al dongle físicament al lloc amb
cobertura, com a workaround sempre pots mirar d'activar una segona SIM si
l'operador t'ho permet i tenir la segona al mòbil. Si t'interessa el tema
assegura't d'agafar un dongle alliberat (~30€) que sigui compatible amb SMS
i VoIP.

Hi ha serveis online que "lloguen" números virtuals i reenvien SMS via
email, i fins i tot enruten trucades via SIP, però depens d'un tercer que
no controles.

Si només et cal rebre algun SMS puntual jo faria servir serveis free tipus
"mail guerrilla" per SMS (ie 7sim.net, receive-smss.com, miracletele.com),
ideal per rebre OTPs, links d'activació temporal o demés mandanguetes xD

Cheers!

    Xavi Torelló
xaviertorello.cat   |      |   Calendar: xtorello
<https://calendly.com/xtorello>   |   Skype: xavi_torello