[gilug] hostapd funciona, pero ostres

Narcis Garcia informatica actiu net
2018-09-05 15:20:30 UTC

Al llarg del temps he posat en marxa alguns punts d'accés amb el
hostapd, i cada vegada m'ha portat algun mal de cap.
M'alegro que a les últimes versions distribuides a Debian hi hagi
exemples de configuració amb molt bons comentaris, però el trobo un
projecte pobrament documentat per la importància que té el tema.

El primer dia és fantàstic perquè ràpidament tens un punt d'accés de la
manera que sigui i un altre ordinador t'hi connecta.
Però si hom vol filar més prim, sal recórrer molt sovint a
l'enciclopèdia per entendre els protocols implicants, però sovint no
n'hi ha prou per comprendre la interacció entre diferents paràmetres amb
valors coherents o incoherents.

Ara mateix em trobo que un ordinador amb hostapd (WPA2-PSK amb
contrasenya i filtre per MAC) m'admet només ordinadors i no telèfons amb
Android (Maemo si), ni tampoc un router Linksys amb dd-wrt com a client.
Algú més s'hi ha trencat el cap i té bones recomanacions o bones
referències per donar?

Gràcies.