[gilug] Limitar variants ortografiques

Narcis Garcia informatica actiu net
2018-05-30 08:18:43 UTC

Hola!

Tinc dues incomoditats relacionades amb el mateix: la quantitat de
variants de llengua pels correctors ortogràfics: català d'aquí, català
d'allà, català «a seques», espanyol a seques (= castellà), espanyol
d'Argentina, de Bolívia, de Colòmbia, etc.
Què passarà quan s'instal·lin les 292 variants de la Xina en un ordinador?

AMB EL THUNDERBIRD DE CORREU:
Quan vull triar la llengua pel revisor ortogràfic mentre redacto una
carta, es desplega una llarga llista (el castellà destaca amb 21
variants). Hi hauria alguna manera d'eliminar variants per deixar, per
exemple 1 sol català i 1 sol castellà?

AMB EL LIBREOFFICE DE TEXTOS:
Aquí el problema acaba essent que LibreOffice «s'oblida» dels idiomes
alternatius o més utilitzats: Quan vaig al menú d'Eines per triar la
Llengua, generalment només apareix l'idioma de l'aplicació (p.e. Català)
porta a un llistat de totes les llengües contemplades del món.
Si trio vàries vegades una altra (per exemple el castellà) sembla
incorporar-ho a les primeres opcions com a llengua freqüent (molt
pràctic!), però més endavant desapareix i cal tornar a cercar-ho de nou.

No passa res per cercar i triar en un llistat una vegada, però és molt
diferent quan cal fer-ho sovint (p.e. 15 vegades al dia) en la redacció
de moltes cartes o documents.
Alguna suggerència que no sigui tenir un ordinador per cada idioma?

Gràcies.