[gilug] Re: Detectar switch ethernet

Blackhold blackholdmailer gmail com
2018-01-21 22:28:49 UTC

Hola,
En principi un switch (a capa2) no afecta la capçalera del paquet i per tan
no deixa traça.

He estat buscant a veure si hi hauria alguna forma d'identificar un switch
(capa2) i no he trobat res... per on podries esbrinar alguna cosa és
esnifant paquets amb el wireshark o bé amb els ttl, però a capa2
oblida't-en, almenys a nivell de sistema operatiu.

Sé que alguns routers mikrotik ténen la capacitat de comptar el nombre de
metres que té un cable (capa0), sé que no ho fan estrictament a nivell de
software, és similar a com ho fan els analitzadors avançats de xarxa com
els Fluke. Si mal no m'equivoco, calculen el temps que tarda a arribar un
paquet a l'altra banda i a partir d'aquí fa el càlcul de metratge... si hi
hagués un switch pel mig, com que el switch hauria de "processar" el paquet
afegiria latència al mateix...

Per fer la prova, munta aquests dos escenaris:

E1: PC <----[30m cable]----> PC
E2: PC <--- [15m cable] -> [switch] <-[15m cable] ----> PC

A l'escenari 2, t'hauria de pujar un xic la latència... estem parlant de
microsegons...

- Blackhold
http://blackhold.nusepas.com
@blackhold_
~> cal lluitar contra el fort per deixar de ser febles, i contra nosaltres
mateixos quan siguem forts (Xirinacs)
<°((( ><

El dia 21 de gener de 2018 a les 10:14, Narcis Garcia <