[gilug] Vinca vs TeamViewer

Narcis Garcia informatica actiu net
2017-06-28 19:10:31 UTC

Bona tarda,

Per la meva feina i també pels meus amics i amigues que des de fa quasi
deu anys que utilitzava un petit programet per facilitar el control
remot quan algú necessita ajuda.

Durant aquest mes li he fet un salt endavant per a facilitar que sigui
un programa una mica més presentable i que li pugui ésser útil a molta
més gent, i també a les grans empreses:

Vinca és un programa orientat a què l'usuari obri un accés al seu
escriptori (VNC invers) i que aquest usuari no hagi de tenir
coneixements tècnics.
He dedicat moltes hores a fer que s'adapti a qualsevol escriptori,
qualsevol arquitectura, i quasi qualsevol distribució de GNU/Linux des
del 2005. Les distribucions basades en APT (Debian i derivats) tenen
facilitats per la instal·lació automàtica de les dependències.

Hom també pot redistribuïr Vinca predefinint a quin servei de suport
remot es connectarà (adreça) quan l'usuari ho demani, o opcionalment una
adreça web d'on actualitzar-se la ubicació i condicions de suport.

Tot això fa molt fàcil que, amb una sola trucada telefònica, una persona
sense relació prèvia aconsegueixi que se li connectin per control remot,
estigui on estigui*.

www.actiu.net/vinca

(*) El tema dels proxies, Guifinet, etc. està per veure.