[gilug] Alternatives a Kodi/Xbmc

Narcis Garcia informatica actiu net
2016-06-22 06:58:07 UTC

Hola,

He estat provant el «media center» Kodi en un ordinador Raspberry Pi, on
m'interessa utilitzar un sistema operatiu «normal» com Raspbian.

M'interessa Raspbian perquè tot allò que no sigui especialitzat està més
àmpliament mantingut i actualitzat, i puc personalitzar o instal·lar el
què sigui esperant el mateix comportament que amb una Debian GNU/Linux
qualsevol.

El cas és que Kodi està molt bé com a reproductor, fins i tot *alguna*
cosa de la navegació és més senzilla que amb l'explorador de carpetes,
però, és clar, no està pensada com a aplicació d'escriptori i aleshores
ho han de mantenir tot (control de pantalla, control de teclat, de
ratolí, xarxa, bluetooth, dreceres, etc.) fins al punt que m'he topat
amb no poder utilitzar la rosca del ratolí per pujar/baixar el volum o
desplaçar una llista de videos, a menys que vagi al darrere de versions
més noves amb coses arreglades pel Kodi orientat al Raspbian.

M'agradaria conèixer aplicacions semblants (no cal que siguin tant
sofisticades) però que utilitzin la infraestructura de l'escriptori
(Xorg), per exemple que si un teclat ja va a l'escriptori, l'aplicació
no necessiti res d'especial per admetre'l.

Gràcies.