[gilug] Re: Aturar sense esperar un proces D (zombie)

Xavier Barnada xbarnada gmail com
2016-02-18 22:00:19 UTC

Hola Narcís,

D'acord amb el que diu el man de ps els estats dels procesos son:
               D    uninterruptible sleep (usually IO)
               R    running or runnable (on run queue)
               S    interruptible sleep (waiting for an event to complete)
               T    stopped, either by a job control signal or because it is
                    being traced
               W    paging (not valid since the 2.6.xx kernel)
               X    dead (should never be seen)
               Z    defunct ("zombie") process, terminated but not reaped by
                    its parent
A partir d'aixó entenc que fins que el proces no dona un timeout de IO  el
kernel no el mata .He mirat i he trobat que hi ha formes de forçar que el
proces en estat D mori
http://blog.kevac.org/2013/02/uninterruptible-sleep-d-state.html

Potser amb una distribucio especial per a recuperacio de dades podras
treballar millor.

P.D: Un truc per que vaig fer servir un cop per un disc dur que s'escalfava
i  no funcionava va ser posar-lo davant un ventilador,no se si et pot ser
util.

Salutacions