[gilug] Cercadors lliures: Searx

Narcis Garcia informatica actiu net
2015-10-25 11:02:31 UTC

Si us plau, per un nou tema redacteu una nova carta amb un assumpte
específic.

Seeks és un projecte que encara funciona en alguns llocs:
https://en.wikipedia.org/wiki/Seeks
Un node operatiu: https://seeks.ru/
Un altre node operatiu: http://seeks.gordon.re/

L'únic article a l'enciclopèdia sobre SEARX és en francès:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Searx
Llista completa de nodes Searx:
https://github.com/asciimoo/searx/wiki/Searx-instances
Estat dels nodes Searx:
http://stats.searx.oe5tpo.com/

Nodes que jo faig servir:
https://searx.new-admin.net/
https://searx.oe5tpo.com/
https://searx.coding4schoki.org/
https://s3arch.eu/

Com vaig comentar es tracta de metacercadors federats, és a dir que
donen resultats basats en cerques a buscadors reals, i els diferents
nodes poden compartir els resultats.
És programari lliure i millor encara, ja que amb la llicència AGPL tens
accés al codi font de l'eina-servidor, i cadascú es pot instal·lar el
seu propi node Searx sense dependre dels altres.

El 25/10/15 a les 10:01, Teo Vidal ha escrit: