[gilug] Re: interpret PHP sense servidor web

Xavier Torelló xavier torello gmail com
2015-12-24 10:13:44 UTC

Bones Narcis,

Per defecte un navegador web interpreta HTML, PHP com a tal és un
llenguatge que requereix del seu propi intèrpret per executar-se. És a dir,
si crides el fitxer PHP sense interpretar-lo rebràs el fitxer en format pla.

En un escenari típic necessitaries muntar un servidor web + d'aplicacions
que tingués desplegat PHP, i cridar-lo via protocol http (no file://).

Normalment les vistes de PHP són renderitzades en HTML i cridades desde un
servidor web, però no té per què.

Amb això vull dir que depenent del que necessitis, si tens l'intèrpret de
PHP desplegat a la teva màquina pots cridar directament el binari i
passar-li el programet.php com a paràmetre i redirigir la sortida cap a un
fitxer pla o html, depenent de com estiguis formatant la vista.

Amb aquest petit workaround podries arribar a automatitzar-ho per executar
el teu codi, i obrir la sortida a Iceweasel

#!/bin/bash

PATHtreball=/home/usuari
PHPbin=`whereis php | awk '{ print $2; }'`  # o on tinguis el binari de PHP
programet=$PATHtreball/programet.php
sortida=$PATHtreball/resultat.html
CLIENTweb=`whereis iceweasel | awk '{ print $2; }'`  # o on tinguis el
binari de l'Iceweasel

$PHPbin -f $programet > $sortida && $CLIENTweb $sortida

## si vols que t'obri un nou tab al FF afegix-li la opció -new-window (o
-new-tab ara no ho recordo i no t'ho puc provar)

Tot depen del que necessitis, si és per executar algun script petit i
veure'n la sortida al FF (o obrir gedit, tirar-te un mail, ...) potser en
tens prou amb algo així. Si necessites algo més el·laborat desplega un
nginx o qualsevol servidor web i integra-hi php.

L'scriptillu que t'envio l'he picat live, no tinc cap bash a mà. Potser té
algun fallo o algo, però suposo que ja et servirà de referència.

Com a alternativa potser trobes algun plugin que desplegui PHP al teu
navegador, però trencaria tota la filosofia d'isolar i servir solucions
específiques amb cada eina. A més, la versió de PHP del sistema no tindria
perquè ser la mateixa que la del client web. Jo no ho faria

Ja ens diràs que acabes fent ^^

Salut i bones festes!
-
X! - xaviertorello.cat - ANDcams app