[gilug] Re: Deteccio de monitor

Quim Rovira quim rovira cat
2014-03-23 22:24:46 UTC

Jo sempre que he tingut problemes amb l'X, ha sigut per no tenir els
drivers ben instal·lats.. i també depèn de si voleu fer servir drivers
totalment lliures, o els privatius (e.g: els d'nVidia).

Un cop això funciona, la resta no hauria de ser massa complicat. Em sona
haver llegit a alguna banda que avui dia es desaconsella tenir arxiu de
configuració, ja que la detecció automàtica és força bona avui dia.

Enlloc d'això, podeu mirar les comandes xrandr (o arandr).

La sortida de l'xrandr per al meu pc ara mateix:

[] ~ $ xrandr

Screen 0: minimum 8 x 8, current 3600 x 1080, maximum 16384 x 16384

VGA-0 connected primary 1680x1050+1920+0 (normal left inverted right x axis y axis) 433mm x 271mm

    1680x1050      59.9*+   60.0

    1280x1024      75.0     60.0

    1280x960       60.0

    1152x864       75.0

    1024x768       75.0     70.1     60.0

    800x600        75.0     72.2     60.3     56.2

    640x480        75.0     72.8     59.9

DVI-D-0 connected 1920x1080+0+0 (normal left inverted right x axis y axis) 477mm x 268mm

    1920x1080      60.0*+

    1680x1050      60.0

    1440x900       75.0     59.9

    1280x1024      75.0     60.0

    1280x720       60.0

    1024x768       75.0     60.0

    800x600        75.0     60.3

    640x480        75.0     72.8     59.9

HDMI-0 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)

VGA-1 disconnected (normal left inverted right x axis y axis)

Com a exemple, això és el que tinc posat en un arxiu a
/etc/X11/Xsession.d/33z-deno-local, per a posicionar-los correctament
(em cal perquè uso un WM diferent a l'unity - que te el seu propi gestor
de monitors basat en xrandr):

xrandr --output VGA-0 --right-of DVI-D-0

De tota manera, ja se sap.. en GNU/linux hi ha mil maneres de fer les
coses, i no al final es tracta de trobar la que encaixa amb la vostra
distro/etc.

Espero que serveixi d'alguna cosa!

Salut!