[gilug] Arrencar CD-ROM des del GRUB del disc dur

2011-09-23 09:34:54 UTC

Tinc un ordinador portàtil de segones, amb contrasenya a la CMOS/BIOS i
l'arrencada per CD deshabilitada. No he trobat manera de reinicialitzar
la CMOS.

Un dia vaig extreure el disc dur i instal·lar un GNU/Linux mitjançant un
altre ordinador, i així sortir del pas.
Ara voldria afegir una entrada al GRUB1 per a poder triar arrencar amb
Live-CD, però no aconsegueixo cap manera.

He provat a afegir una entrada al /boot/grub/menu.lst :
title		CD-ROM
root		(/dev/cdrom)
chainloader	+1

També l'he provat així:
title		CD-ROM
rootnoverify	(/dev/cdrom)
chainloader	+1

També he provat a afegir una línia al fitxer /boot/grub/device.map :
(hd1)	/dev/cdrom
i aleshores reinstal·lar el GRUB al MBR:
grub-install /dev/sda

i aleshores una entrada al menu.lst:
title		CD-ROM
root		(hd1,0)
chainloader	+1

o bé així:
title		CD-ROM
rootnoverify	(hd1,0)
chainloader	+1

Però res de res.
Ja només em queda provar aquesta recepta:
http://www.lrz.de/~bernhard/grub-chain-cd.html

Però voldria saber si algú coneix una manera més integrada per GRUB de
resoldre-ho.