[gilug] Rectificacio per memoria

Actiu informatica informatica actiu net
2011-10-07 08:58:50 UTC

Hola llista;

Tinc un ordinador portàtil on hi caben 2 mòduls de memòria DDR2 a 667MHz.
Li poso un mòdul de memòria de 2GiB i tot va perfectament. Si li
afegeixo un altre mòdul que tinc de 1GiB, la BIOS em reconeix que hi ha
3072MiB de memòria RAM, però GNU/Linux no.

Copio el què em donen diverses instruccions (a tenir en compte que es
deu reservar un trosset pels gràfics):

grep MemTotal /proc/meminfo
MemTotal:        2062300 kB

dmesg | grep Memory:
Memory: 2051460k/2088768k available (3604k kernel code, 35980k reserved,
2274k data, 548k init, 1181512k highmem)

lshw -short | grep memory
/0/0                             memory      128KiB BIOS
/0/4/5                           memory      64KiB L1 cache
/0/4/6                           memory      1MiB L2 cache
/0/a                             memory      3GiB System Memory
/0/a/0                           memory      1GiB SODIMM DDR2
Synchronous 667 MHz (1.5 ns)
/0/a/1                           memory      2GiB SODIMM DDR2
Synchronous 667 MHz (1.5 ns)

- Estic fent servir el nucli Linux 2.6.32 (i686)
- memtest86+ detecta 2GiB

On falla la cosa per utilitzar tota la memòria RAM?

Gràcies.