[gilug.org] Fer un document de text manualment

2010-01-15 16:17:55 UTC

Ei, feia dies que no emprenyava!!

Mireu, doncs que m'he plantejat fer un programet (script) per a
documentar el programari que hi ha instaŀlat en un ordinador, en forma
de manual per a l'usuari.

Quan faig una instaŀlació d'ordinador d'escriptori amb GNU/Linux,
m'interessa poder-li entregar a l'usuari un document amb una mica
d'introducció, i una micro-ajuda per cada programa que té instaŀlat, i
que el programet ho maqueti a l'instant d'aquesta manera:

"si està instaŀlat Abiword, aleshores escriure el paràgraf sobre
Abiword"
"si està instaŀlat K3b, aleshores escriure el paràgraf sobre K3b"
"si està instaŀlat aMSN, aleshores escriure el paràgraf sobre aMSN"
etcètera.

Això és molt fàcil fer-ho cap a un fitxer de text planer, però el
disseny seria força lleig, i no podria incloure ilustracions.

LA PREGUNTA:
Algú té referències per aprendre a crear fàcilment un document de text
de tipus OpenOffice o d'utilitat similar? (ho vaig intentar amb RTF i és
per morir-se)

PD: Actualment, quan la instaŀlació és pagada, per a Ubuntu entrego el
llibre "Manual imprescindible de Ubuntu" de Rickford Grand - Ed.Anaya