[gilug.org] Relacions del BASAP

2009-10-29 15:51:45 UTC

M'estic mirant el tema de les claus foranies (Foreign Key) i veig que hi
ha algun inconvenient:
- MySQL crea les bases de dades amb el motor MyISAM de forma
predeterminada, i el sistema de claus foranies requereix fer servir
InnoDB.

Ja sé que les claus foranies són el què li dóna un avantatge de
rendiment amb enormes quantitats de dades al motor InnoDB, però BASAP no
not prescindir de les relacions quan es treballa amb altres motors com
MyISAM.

Sense comptar amb les relacions entre taules que de vegades pot integrar
MySQL, ja vaig crear jo el motoret relacional per a BASAP, al qual
suposo que més endavant li podré fer contemplar les claus foranies de
InnoDB quan toqui taules InnoDB.

A nivell estadístic dels CMS més populars que corren, he vist que hi ha
una mica de tot, i deu dependre de la previsió que fan els
desenvolupadors en volum de dades:
- MediaWiki permet triar entre InnoDB i MyISAM, per si vols tenir la
Wikipedia sencera a casa o quelcom més modest.
- phpBB treballa amb MyISAM
- WordPress amb MyISAM
- Webcalendar amb MyISAM
- Gallery (el de les fotos i vídeos) amb InnoDB.