[gilug.org] Videotutorials al GiLUG

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2009-11-24 14:43:54 UTC

A Dimarts, 24 de novembre de 2009 10:32:28, Eduard Vidal i Tulsà va escriure:
> Tinc un contracte amb dreamhost, (que no es la panacea) però que gairebé,
>  no aprofito. I Sempre m'agrada aprofitar les coses que pago :D En Jordi ja
>  sap de que es tracta, oi Jordi? ;)

exacte,
la web del Gilug era a l'ADSL de casa de l'Oriol, que com tots sabem i hem
experimentat en les nostres cases, no dona per enviar gaire més que pàgines de
text,
si ara l'Oriol no ho ha canviat, és impossible allotjar una web amb molt de
tràfec,

per lo que fa a dreamhost puc dir que jo l'he provat gràcies a la oferta de
l'Eduard per fer de mirror de la meva distribució,

Dona una velocitat de cap a 500 KBytes/seg tant de pujada com de baixada, però
algunes vegades sembla que té massa feina va a molt menys de la meitat,

Pot allotjar fitxers en el servidor http, en el que es poden posar videos o
paquets ISO d'una distribució,

Es gestiona a base de dominis virtuals que comparteixen una sola IP, per lo
que no es podria servir un domini com el de gilug.org, (a menys que es
configuri d'una manera que jo no conec)

Com a alternativa, per a "Live never ending Tale" vaig contractar una IP fixa i
un servidor privat virtual amb OpenVZ a ramhost.us, que és molt barat, la
màquina té molta potencia, es poden consumir un bon ample de banda i força
espai de disc, en canvi l'us de memoria RAM és molt limitat i s'han de
intal.lar aplicacions que ocupen poc com el lighttpd i nomes engegar serveis
quan es necessiten, amb xinetd.

Jordi Pujol

Live never ending Tale
GNU/Linux Live forever!