[gilug.org] Fer iniciar la sessio d'escriptori

2009-11-15 15:52:52 UTC

Estic passant un ordinador de cibercafè a GNU/Linux, i posant-li
funcionalitat com la que utilitzen amb MSWindows (per exemple, que en
tancar la sessió es restauri la còpia de seguretat de /home).

Hi ha una cosa amb la què m'he quedat atrapat, i és provocar remotament
que s'inicii la sessió d'escriptori d'un usuari. És a dir, quan el
client diu "hola en qué ordenador voy?" el del mostrador polsa un
botonet i a l'ordinador X se li apareix l'escriptori obert.

Ja tinc resolt l'enviament de comandes via SSH, però estudiant el gestor
de sessions gràfiques GDM no he trobat manera de dir-li des d'un
programet (script): obre ara sessió de "tal" amb contrasenya "tal".

Potser hauria enviar pulsacions de teclat?

Gracies.