[gilug.org] Entrevista a l'Hora Nova

Rafael Martin Soto info inatica com
2009-11-14 10:58:01 UTC

En/na Xavier Barnada Rius ha escrit:
> Veig que hi han moltes migracions de Windows a GNU/Linux i realment
> m'agrada, no em pensava que ni haguessin tantes.
> Quina es la impresio que en tenen les empreses i els usaris finals?

Molt bona. Entenen els avantatges que trobaran utilitzant aquest tipus
de software (com en l'idioma, per exemple). Troben que, com a mínim,
poden fer moltes més coses que no pas abans, que les eines que utilitzen
no es paren per què han arribat al màxim número d'usuaris que permet la
llicència, que no els hi surt que el seu software és pirata, que quan hi
ha actualitzacions les realitzen i tenen l'última versió sense haver de
tornar a pagar, que els hi surt més econòmic, en fi.... com ho han
tastat, saben què és.... el problema és que les empreses que no ho
tasten, no ho saben, per això no hi ha aquest desconeixement.
> Torben que ara es mes senzill o que s'els hi ha complicat la cosa?

Troben que funcionen diferent, ni més senzill ni complicat, si no que és
diferent, però el que si que tenen clar, és que totes les noves
aplicacions i sistemes que demanen, miren que estigui basat sobre
aquesta tecnologia, per exemple, una de les coses que m'han demanat és
realitzar, de moment, un pressupost sobre un software de control de
clients, i volen que sigui basat en LAMP. Tenen accés al codi font,
funciona amb qualsevol tipus de sistema, no hi haurà llicències d'usuari
i funcionarà tot client-servidor i en català, i clar, com el server és
GNU/Linux, de bones a primeres ja saben que no hauran d'estar pensant en
que el servidor els hi pot fallar, reiniciar, virus, etc...

El més important és que tots els clients que ho han tastat, no volen
tornar enrera.

Ara mateix tinc dos clients diferents a punt d'instal.lar el SugarCRM
(Estartit i Girona), i ja sé que estaran supercontents de poder
utilitzar una eina tant potent, i a sobre gratuita, i en català, gràcies
a que és programari lliure.

L'Ajuntament de Torroella de Montgrí, va realitzar la web actual també
basant-se en programari lliure joomla, coneixent exactament què és el
programari lliure.

Jo mateix funciono també sobre el 90% amb programari lliure.

La llàstima és que de moment la major part dels meus clients són de la
meva zona i no de l'Alt Empordà, i no et podré ajudar en el tema, però
realment si que les empreses comencen a conèixer i a adoptar
paulatinament parts de programari lliure barrejades en moltes ocasions
amb programari privatiu, però crec que finalment totes funcionaran en la
seva major part, amb programari lliure dintre d'uns anys.... quants????
no ho sé, però cada vegada més es van fent la idea de que és el camí. La
virtualització de sistemes està ajudant a introduïr sistemes GNU/Linux
sense haver de fer grans canvis d'infraestructures a les empreses, i
dona peu a que el coneguin. De moment tots els meus clients que ho han
tastat, m'han donat la raó, i això és molt bó.

Espero no haver-me esplaiat molt i haver-te ajudat en la idea. La
veritat és que no pararia de parlar sobre el tema.

Salutacions

------------
Rafael Martín Soto

www.inatica.com

----
Premis i reconeixements:
2009) 2 Premis a la recerca i a la innovació en TIC (Enregistrador de Ràdio i Ocitiquet)
2009) Premi a la difusió de les TIC (www.rafamartin.info)
2008) Millor Iniciativa en l'Administració Local
2008) Finalista als Premis Blocs Catalunya (www.rafamartin.info)
2007) Millor Iniciativa en l'Administració Local
2006) Vimmocat.com. Excel·lència en el tractament lingüístic destinat a
programes informàtics i webs
----

Visiti els nostres portals:

www.torroellaestartit.com, www.vimmocat.com, www.estartit.es, www.nautic-cat.com