[gilug.org] Cron d'usuari

Quim Rovira quim rovira gmail com
2009-03-04 09:03:50 UTC

On Wed, Mar 4, 2009 at 9:49 AM, Sam <> wrote:
> Si el vols rebre a les X, em sembla que has d'activar-ho. En el cas
> del KDE seria el dimoni KWrited

Les sessions d'X van autentificades, a més a més, és necessari tenir
la variable DISPLAY de l'entorn ben establerta per tal que els clients
X sàpiguen a quin servidor connectar-se. Resumint-ho força, pots
saltar-t'ho tot plegat a la torera com a root si fas un:

su - nom_usuari -c "DISPLAY=:0.0 /usr/bin/xeyes"

Evidentment, hi ha formes millors de fer-ho, com permetre l'accés al
teu servidor X a altres usuaris enlloc de suplantar pròpiament a
l'usuari, etc.