[gilug.org] bogs al ubuntustudio 9.04

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2009-06-19 08:13:04 UTC

A Divendres, 19 de juny de 2009 09:08:18, Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Heu provat amb una Ubuntu normal, i després colocar-li el nucli "-rt" ?
> El driver NVidia no és necessari instal·lar-lo dels repositoris; de fet
> aquesta manera és molt recent: a la web de NVidia hi ha el driver per a
> instal·lar-lo al nucli que vulguis.

sí, moltes vegades he començat amb Ubuntu,
pero hi ha molts petits problemes bàsics que s'han de solventar, i després, al
afegir paquets en surten d'altres, segons la meva experiència el Debian és
molt millor, inclos fent servir els repositoris de inestable.
llàstima que compilar el kernel rt porta feina, però si es fa unes quantes
vegades es poden anar escrivint uns scripts que quasi ho automatitzen.

per nvidia, si instalem el driver original ens posa molt més de lo necessari,
tant el driver com biblioteques de desenvolupament, el vdpau,
mentre que el paquet actual de nvidia a Debian genera cinc o sis paquets per
instal.lar. dels que son imprescindibles el glx i el driver per el kernel. i
lo altre normalment no fa falta.
també el nvidia-settings i nvidia-xconfig s'han de compilar apart, perquè
Debian no els porta actualitzats.
amb tot aixó prefereixo mantenir els meus propis fonts de paquets Debian per
nvidia, que descarreguen la versió que desitjo i crean els paquets
d'instal.lació.