[gilug.org] Problema amb ips estatiques amb Debian Lenny

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2009-06-19 04:54:27 UTC

A Dijous, 18 de juny de 2009 17:54:33, Xavier Barnada va escriure:
> Hola llista,
>
> Tinc un petit problema amb un portatil amb una Debian Lenny al usar ips
> estatiques usant el network manager, el problema es el seguent, a la que
> intento posar una ip estatica desde la utilitat network-admin, al panel
> de gnome apareix el misatge de que s'ha desconectat i despres que s'ha
> conectat, pero despres si vaig a fer un ifconfig eth0 puc veure que la
> ip que hi ha a la interficie es una ip de dhcp.He probat a reiniciar la
> maquina, he probat de parar el servei de dhcpdb i fa el mateix.On puc
> [...]
suposo que la configuració automàtica la fa el network-manager,
hi ha dues possibilitats de solucionar el problema,

es podria posar una configuració al fitxer /etc/network/interfaces especificant
la ip fixa, mascara de xarxa, etc, s'activarà quan s'engegui el networking i el
network manager ja no tindria en compte aquest interface.

pero lo millor deu ser posar les ip en el network-manager, per les propietats
de connexio. (en les ultimes versions es pot fer aixi), d'aquesta manera si
canvies l'ordinador a una altra xarxa es poden canviar fàcilment les
propietats de connexio.