[gilug.org] Publireportatge a La Vanguardia

2009-12-16 15:07:11 UTC

Els de La Vanguardia em van dir que aquests dossiers al diari els fan
mensualment, així que aniria bé fer un cop d'ull als que han publicat
per a poder jutjar millor si disfressen la propaganda comercial de
reportatge periodístic.

De tota manera, ja sabem que la immensa majoria de mitjans de premsa que
es nodreixen amb propaganda comercial, tenen els seus continguts
"normals" fortament desviats cap als interessos grupals dels anunciants.

Sense anar més lluny, després de dinar se m'ha acudit mirar una mica de
TV analògica (la única que penso veure fora de l'ordinador), i he vist
"notícies" sobre cafeteres de càpsules (cadascuna amb la seva patent
incompatible), sobre el concert d'un cantant, sobre el nou disc d'una
noia que gesticula amb les mans, i sobre com es fan els anuncis de
perfumeria.

En escriure aquest missatge, se m'ha acudit mirar la portada d'un diari
provincial que tenim al lavabo, on veig propaganda periodística de la
Grip (sector farmacèutic), de la TDT (sector premsa), i les noves
carreteres (sector construcció). Tot això com si fossin notícies.