[gilug.org] Publireportatge a La Vanguardia

2009-12-16 12:41:27 UTC

M'han trucat del diari La Vanguardia per a fer una entrevista i preparar
un reportatge monogràfic sobre el "software libre" a l'empresa a
publicar el 25 de gener.

Es tracta de parlar de què és el programari lliure, quines solucions es
plantegen per als clients del professional informàtic i casos d'èxit, la
viabilitat en diferents sectors, etc.

Però és un reportatge amb quotes de participació, és a dir, hi ha 7
pàgines a repartir + 1 de portada, i l'empresari/professional que
participa paga per l'àrea ocupada. Em sembla que el primer preu partia
de més de dos-mil euros.

Com que es preguntaven perquè de forma predeterminada molta gent opta
per "l'altre programari", jo els he volgut explicar que per la mateixa
raó no trobaran tanta atenció en els professionals de la informàtica per
a fer publicitat del programari en sí mateix, invertint diners.
Si per exemple un 90% del mercat del programari és privatiu, en
publicitat el 99% de propaganda s'inverteix en el programari privatiu, i
de la mateixa manera jo no em gastaré milers d'euros en parlar de
l'OpenOffice i M.Firefox pensant que això em farà vendre més.

Els he respost que es pot comptar amb mi per a fer aportacions sobre la
llibertat informàtica i el programari, però que jo no em guanyo la vida
aconseguint una major venda de còpies d'un CD (com Microsoft o com
l'Alejandro Sanz), sinó donant servei.
En la mateixa escala, un grup musical que treballa només donant
concerts, no fa el mateix esforç publicitari que cantants que viuen de
renda com en Loquillo.

Potser en aquesta llista hi hagi qui li valgui la pena aparèixer al
reportatge, diuen que La Vanguardia té una tirada d'uns 300.000
exemplars, i segons a l'especialitat què et dediquis pot ser un bon cop
d'efecte per la pròpia carrera empresarial.

Salut.