[gilug.org] pc a peces

Marc Furtia i Puig marcfurti yahoo es
2009-04-05 04:16:47 UTC

El ds 04 de 04 de 2009 a les 09:03 +0200, en/na Jordi Pujol va escriure:
> El Friday 03 April 2009 21:03:58 Marc Furtia i Puig va escriure:
>
> podem provar-ho amb aquesta adsl, pero... per posar un servidor a internet...

> a vegades havia mirat si s'estalvia comprant a peces, amb tantes peces surt
> mes a compte una oferta.
> jo agafaria la oferta d'un PC complert, que ja estarà muntat, i si cas es pot
> afegir alguna cosa
No, prefereixo montar-lo jo, que ja en vaig montar un ...
li vaig montar una suse enterprise 9, si no m'equivoco ...

va anat tot rodat, pero en el que em compri hi vull montar una freebsd
7.1 ...

> AMD son els que donen millor rendiment, fent una bona posta a punt del kernel
> perque no pagini gaire i faci cache del tcp/ip,
> l'inconvenient es que diuen que consumeixen mes corrent,
Si, ja ho veig ... tinc un pc de l'any de la maria castanya que fins fa
poc era el "servidor" de casa ...fins que vaig dir prou ... masses
problemes de hard ...
És un amd k7 a 500 mhz ... el pc que tinc "més nou" és el portàtil, que
li dura 2 minuts la bateria i fot un pes com un burro mort si l'has de
carretejar gaire estona ...
 (15 pulsades,clonic ...)

> amb aquest pressupost ? on la podem trobar ?

val si ... he tocat alguna cosa de hard ... però la veritat, és que
estic <b> completament desactualitzat en quan a això!</b>

Això del pc de segona mà ho dic per què em vull comprar alguna cosa amb
cara i ulls, que no vull dir que ...

> per 400 o 500 EUR, s'en poden comprar de nous, per exemple
> http://www.optize.es/servlet/ACER_VERITON_M460_-_MICRO_TORRE_-_1_X_PE_360123_optize.html
>
> inclus es pot arribar a un servidor de gama baixa,
> http://www.optize.es/servlet/HP_PROLIANT_ML110_G5_-_SERVIDOR_-_MICRO__351544_optize.html

Això ho trobi poc potent ni res per l'estil ... sinó que la feina de
montar-ho me la puc estalviar ja que en vaig montar un i li vaig posar
suse en un antic curro (perdò, em sembla que ja ho he dit)
> hi passar-em uns quants dies d'una setmana, i també uns quants dies de les
> altres,
Si ... i tan com si ... fa temps que ho tinc en ment això ... però el
que em passa és que no estic al corrent de quines plaques mare hi ha que
estiguin bé per això, què agafo ? intel o amd ?
Amd treballa més alt de "voltes" si no m'equivoco i és més barat, però
intel gasta menys ...
Li afegirieu una tarjeta gràfica ?
o tirarieu de placa mare integrada ?
Igual amb audio i tot això.