[gilug.org] raid-1

2008-10-09 15:57:10 UTC

Que jo sàpiga, el UUID és com una "etiqueta" de la partició, per a ser
reconeguda amb independència de la seva ubicació dins el disc, i del
muntatge físic del disc.
http://en.wikipedia.org/wiki/UUID

Podries tenir un disc de 10GB (sda) així:
/dev/sda1 (UUID 101)
/dev/sda2 (UUID 102)
/dev/sda3 (UUID 103)

I un altre disc de 40GB (sdb) així:
/dev/sdb1 (UUID 501)
/dev/sdb3 (UUID 502)
/dev/sdb4 (UUID 503)

En un moment donat podries endollar els discs en un altre ordre, i
quedar així:

Disc de 40GB (sda):
/dev/sda1 (UUID 501)
/dev/sda3 (UUID 502)
/dev/sda4 (UUID 503)

Disc de 10GB (sdb):
/dev/sdb1 (UUID 101)
/dev/sdb2 (UUID 102)
/dev/sdb3 (UUID 103)

..com pots veure, els UUID es mantenen, i és aleshores quan esdevé útil
haver-se referit a les particions per UUID i no per l'ordre del
dispositiu.
Si jo li deia abans que la partició amb UUID 103 es munta com a /home ,
encara que faci el canvi de discs durs, /home seguirà apuntant a la
mateixa partició (UUID 103), i es trobarà el mateix contingut.