[gilug.org] Presentación TMLinux

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-05-23 16:04:28 UTC

El Friday 23 May 2008 14:20:20 Eduard Vidal i Tulsà va escriure:
> si, cada cop hi ha més distribucions, i s'ha d'anar amb compte de
> poternciar-ne cap des de gilug.
> a veure, Nosaltres com a grup d'usuaris podem "ajudar" amb les
> distribucions que coneixem.
> Ubuntu ara es la que sol demanar més demanda d'ajuda, i la que
> majoraritariament coneixeu,
>
> Estaria bé saber quines distribucions usem al gilug, per saber als
> nouvinguts amb quina els podrem ajudar.
>
> Posem una enquesta a la web?
>
> Una cosa, als debianites...
> Ubuntu es la manera fàcil d'entrar a Debian? (per que quan vols més pases a
> [...]
Sí, Ubuntu és la manera fàcil d'instal.lar Linux per tal de que quedi una cosa
presentable, i que es pugui començar a treballar,
a alguns amics els hi havia posat Ubuntu i en principi funcionava, però
mirant-lo amb més detall hi fallen cosetes per les que han de demanar ajuda,
algunes molt senzilles i les altres ja no; com per exemple recompilar el
sistema de só ALSA.

Per altra banda, per començar a instal.lar i mantenir actualitzat Debian es
necessita molta més dedicació i coneixement que normalment la gent no pot o
no sap posar-hi,

Ara, a aquests amics que tenien Ubuntu els hi he posat una còpia del Debian
Live amb què treballo jo, un xic personalitzada per cadescú. Aquest sí que el
tinc a punt, va molt bé, ràpid i conté les aplicacions que es necessiten.

però no podem distribuïr una Live personalitzada, amb varis paquets
instal.lats perquè estem incorrent en violacions de llicència ja que aquests
paquets exigeixen que cada usuari accepti la seva llicència.
Igualment, preparar una Live que contingui els paquets que requereix cada
usuari i que també suporti tot el hard de la màquina en la que engega,
exigeix molta feina per al que la desenvolupa,

Com ja he pensat vàries vegades, la distribució perfecte no existeix,
és clar que no hi rés com bufar i fer ampolles !
(dita popular, que em perdonin els que facin ampolles, segur que també
necessita dedicació i coneixement)

Salut,

Jordi Pujol