[gilug.org] Fwd: El GiLUG a la reunio de CENATIC

2008-03-04 18:27:01 UTC

Bones,

Vinc d'assistir a la reunió del CENATIC a Girona, i us haig de dir que
la meva impressió no és del tot bona.

Ha assistit majoritàriament gent que ja hi havia a la jornada sobre SIG,
doncs no m'ha semblat sentir parlar quasi ningú del territori. El
CENATIC s'està movent com ho solen fer les institucions quan es posen en
contacte amb la gent més corrent, és a dir, com diuen allà "como un
elefante en una cacharrería".

Ja em va estranyar llegir a la seva web que han desenvolupat la primera
aplicació de gestió per a ONG, sabent de l'existència d'altres eines com
per exemple el GestiONG.

Doncs als fulletons que tenien a "La Mercè" de Girona posaven 2 vegades
"Cenatic es el único proyecto estratégico de carácter nacional para la
promoción de las tecnologías abiertas". A mi em sembla que és una falta
de delicadesa cap a la gent que no té la mateixa idea de nació que ells,
i encara més greu cap a la gent que també porta projectes estratègics
per la promoció de tecnologies obertes.

El conductor de la reunió ha dit que avui es tractava sobretot de formar
un consell assessor per aquesta fundació (fundació creada pel Ministerio
de Industria), i hi podien entrar universitats, empreses, gent de
renom,... jo he criticat que aquesta fórmula, valorant el renom dels
integrants i no la coherència, portarà a un ens aïllat de la realitat i
poc conseqüent com ho és per exemple una universitat quan fa pomposes
proclames públiques pel programari lliure i en realitat té el 95% dels
ordinadors amb tot privatiu.

I el què m'ha caigut als peus ha estat que, després de dir-nos que ens
demanava opinió sobre com ha de ser el consell assessor, quan faltaven 2
minuts per acabar la reunió el conductor ha dit que el proper dia 12 el
govern aprova el reglament d'aquest consell assessor.
Això només em porta a pensar que ja ho tenen tot lligat i aquest acte
només era per a justificar el pressupost i fer un d'aquells "processos
de participació" institucionals als quals ens comencem a acostumar.

És la meva freda impressió.