[gilug.org] El meu Bash no sap multiplicar?

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-02-26 20:24:34 UTC

home, van bé les dues expressions que vaig escriure sense posar signes de \,
crec que lo més frequent es el doble parentesi, però el parentesi recte amb
el bash de Linux també va.

exemple:

echo "$[4*5/2] $((4*5/2))"
10 10

observem que fan operacions amb precisio de números senzers, i es perden els
decimals

echo "$[4*5/7*3] $((4*5/10*3))"
6 6

solen servir per incrementar comptadors o per calcular la mida de fitxers.

On Tue, Feb 26, 2008 at 7:22 PM, Narcis Garcia - GiLUG <