[gilug.org] Vetat de IP per atacs

2008-02-19 16:58:15 UTC

Primer he optat pel Fail2Ban, ja que diu ser un filtre flexible que
s'adapta al número d'intents d'atac, i que "perdona" automàticament les
IP bloquejades després de cert temps.

He provat "fail2ban" en un Live-CD i he instal·lat "shorewall" tal i com
recomana. De configurar mínimament i iniciar ShoreWall me n'he sortit
(després d'una estona de repassar els fitxers de configuració i
'readme', i diversos intents).
El Fail2Ban ha estat més fàcil. He comprovat que funciona (bloqueja quan
truquen massa a la porta), i que desbloqueja passada una estona.

Però no sé com es controla el desbloqueig. No sé si el bloqueig és per
exemple de 30 minuts, i sempre serà de 30 minuts, o bé el temps de
bloqueig va creixent segons les vegades que una IP es porta malament.

He vist que té configurat en què consisteix cada bloqueig (iptables,
hosts.deny,..), però no sé com dir-li quan vull expressament un bloqueig
o un desbloqueig. Tampoc no trobo com saber o controlar els temps de
bloqueig.

Però pel moment sembla anar bé.

GRACIES!

El dt 19 de 02 del 2008 a les 12:13 +0100, en/na Leopold
Palomo-Avellaneda va escriure: