[gilug.org] Etiqueta de volum

2007-09-14 17:52:17 UTC

M'he comprat un llapis de memòria d'aquests que els connectes per USB i
"oh! ja estic a la moda!".

El tema és que amb MSWindows puc fàcilment demanar-li les "Propiedades"
de la unitat i modificar-li l'etiqueta amb la qual es mostra el bitxu
aquest quan es munta. Però amb GNU/Linux no he trobat cap manera, i
també he provat amb els GParted i QTParted, però no he trobat l'opció.

Tractant-se de formats FAT encara tinc l'escapatòria d'anar a buscar un
MSWindows per a fer-ho, però se m'ha acudit dividir l'espai en 2
particions (una FAT, l'altra Ext3), i a la segona ja no sé com posar-hi
etiqueta. Fins i tot he provat amb controlador "Ext2 for Windows" que
permet l'accés a particions Ext2/Ext3 des de Microsoft i també canviar
l'etiqueta de volum.
Però amb una unitat USB això no serveix.

Algú sap com?
Hi ha alguna utilitat gràfica (millor), i sinó comanda de consola?

Gracies