[gilug.org] saber a quins grups pertany

David Casals hakd0c telefonica net
2007-09-12 15:52:52 UTC

En/na Jordi-Pujol ha escrit:
> El Wednesday 12 September 2007 17:00:53 David Casals va escriure:

> # getent group

executant amb l'usuari al que li vols consultar els grups
$ groups

M'he adonat d'un petit detall, els grups d'usuaris ja mels agafa
correctament, però hi ha tot un seguit de coses que em fallen.

no puc fer un sudo tot i estar al grup admin (si no vaig errat amb
ubuntu aquest es el grup per poder executar el sudo, tampoc puc escoltar
sons, ni grabar cd's, ni ... tot i estar als grups audio, video, cdrom,
plugdev ...

En canvi si creo un directori al qual només s'hi pot accedir estant a un
grup concret (en el cas que ens ocupa "hola") al w2k3 li dic que
pertanyo a aquest grup i puc accedir sense problemes, si al w2k3 em trec
del grup ja no mi deixa entrar mes.

Per tant dedueixo que molts programes d'aquests busquen directament el
fitsers /etc/group per mirar si tens permisos o no.

> de quina manera es connecta ?

Amb el nautilus escric smb://192.168.1.xx i em demana nom d'usuari i
contrasenya, per defecte ja surt el meu nom d'usuari, però esperava que
al tindre la maquina dintre el domini i amb la relacio de confiança
(teoricament feta) ja n'hi hauria prou.