[gilug.org] APEWS utilitzat per Telefonica

Jordi-Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-09-12 15:37:20 UTC

El Tuesday 11 September 2007 12:13:07 Lourdes Mallorquí i Dani Fossas va
escriure:

> Els dolents? els bons? que malament que em sona tot això.
> Què és el bé i que és el mal? I qui ho diu?

sort que algú s'ha aplicat i començat per estudiar els fonaments del
problema !

Ah, la eterna discusió del bé i el mal !

era Abel més bó que Cain perquè després de barallar-se entre ells, Abel es va
morir i Cain va viure ?

era Eva la dolenta perquè va oferir la poma a Adan i aquest la va agafar ?

és dolent Lucifer perquè viu en els inferns, o forma part d'una unitat
indivisible que no pot existir un sense l'altre ?

I per no parlar d'altres situacions, però com que no és tema d'aquesta
llista...

> Qui fa les lleis? Qui jutja als legisladors? Qui jutja als jutges? Per a
> qui es legisla?

per suposat, les lleis es fan segons els interessos dominants en cada temps.
Hi ha lleis antigues que no es fan servir i es van creant noves lleis per
satisfer interessos actuals,
aquests interessos poden estar basats en moltes consideracions, per exemple de
tipus ètic, monetari, o simplement per la soberbia d'algun mandatari.

> [...]
> "Nosaltres tenim la paella pel mànec i vosaltres us foteu. A nosaltres
> l'aparell estatal (via dictats de l'OMC, etc.) ens va regalar el monopoli
> (a preu de saldo) i ara mano jo,  i als mateixos que eren els propietaris
> legítims d'aquest servei (els ciutadans) ara ja no els hi pertany res. És
> la llei del mercat, la famosa mà invisible... juajuajua!!!!!!!!!!!!!!!"
>
> Ah! i si ara no són prou eficients, és igual, hi ha una llei no escrita (a
> vegades em sona a llei de Murphy) que diu que sempre gestiona millor
> l'empresa privada que la pública (vegeu l'història dels ferrocarrils a la

vegeu també el cuentu del Carmel, una obra de la generalitat i de l'ajuntament
de Barcelona,
després hi ha les aturades del llum i donen com a solució colocar a dirigents
de l'ajuntament i de la generalitat a l'empresa elèctrica, perquè comprovin
el bon funcionament de l'empresa, També afegint un bon picu de caler públic
perquè aquesta pobre empresa no en té prou per arreglar les instal.lacions
amb el milers de milions que guanya cada any.

Salut,

Jordi